Bogen "Atlantvolden i Nordjylland" er nu udkommet

To bind på i alt 600 sider (320+280 sider), rigt illustreret med gamle og helt nye fotos.

Bind 1 har undertitlen ”Hitlers krig og befæstningen af Nordjylland” og beskæftiger sig med den militære side af ”Atlantvolden” udvikling 1940-45.

Bind 2 bærer undertitlen ”Mennesker og efterliv”. Det behandler bl.a. byggeriets indvirkning på danskerne i Nordjylland (befæstningsarbejdere og civilbefolkning) samt udviklingen i synet på de tyske bunkere efter krigen og brugen af dem på forskellig måde – herunder ikke mindst ”Bangsbofort”s brug som en del af det danske forsvar.

Bogen er resultatet næsten tre års koncentreret samarbejde mellem tre nordjyske museer, Museum Thy, Vendsyssel Historiske Museum og Nordjyllands Kystmuseum samt Aalborg Universitet som led i et fælles projekt i Velux Fondens Museumssatsning.

Udsalgspris 499,-.
Kan købes på museerne eller bestilles hos boghandleren.