Spændende bunkerfund

Åbning af en af Hanstholms skjulte bunkere blev et tilløbsstykke.

Op mod 100 sæt øjne fulgte spændt med, da en gravko lørdag formiddag åd sig vej gennem fire meter jord ned til en af Hanstholms skjulte bunkere.

Bygningsværket på Komarken overfor Hansted Kirke har i omkring 65 år ligget uberørt hen skjult under et tykt lagt jord og sand, men her den sidste lørdag i oktober havde frivillige fra Besættelsestidshistorisk Selskab for Thy og Vester Hanherred, BSTH, i samarbejde med Museumscenter Hanstholm besluttet for en kort stund at bringe det frem i lyset.

- Vi forventer ikke at finde så meget, for der blev ryddet godt op, inden man lukkede bunkerne og mange genstande blev genbrugt og metal smeltet om, forklarede museumsleder Jens Andersen, mens gravemaskinen brølede i baggrunden.

Men selv en museumsleder kan blive grundigt overrasket.

Læs mere om udgravningen her og se billeder samt film på vores Facebook side

Her er et par billeder.

Gravemaskine