Kanondag på Kristiansand kanonmuseum

Søndag 7. juni kl. 11-17 afholdes der kanondag og bogen «Kanonen på Møvik» lanceres på Kristiansand kanonmuseum!

Hjalmar I. Sunde har skrevet manuskript til bogen «Kanonen på Møvik". En beretning om tyskernes "Batterie Vara" som Stiftelsen Kristiansand Kanonmuseum har stået bagom.

Bog om kanonen på Mørvik

Søndag 7. juni kl. 13 lanceres bogen for publikum som en central del af programmet under årets «Kanondag». I tillæg bliver der bl.a. køring med kanonen, guiding i kanonbunkeren, foredrag om Batterie Vara og kl. 14 kan besøgende komme med på en unik og spændende oplevelsestur op langs landforsvarslinien rundt om Møvig sammen med historiker, og forfatter af bogen «Die Hauptkampflinie ist die Küste», Endre Wrånes.

Der kommer et mere detaljeret program senere. Følg med på Kristianssand Kanonmuseums hjemmeside og Facebook side og få løbende information.

Velkommen til Møvig søndag 7. juni! Det er bestemt et besøg værd!

Bog om kanonen på Mørvik